موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

دعوت ۱۱۰ مددجوی دختر با معلولیت ذهنی از شهروندان سبزواری

سبزوارنیوز/ فردا ۱۲ آذر مصادف با روزجهانی معلولین است، به همین مناسبت و برای تنها همین امروز یک فرصت استثنایی برای همه شما مردم مهرورز ولایت سربداران است تا از نزدیک تمرین مهربانی و ابراز عشق و ارادت به واژه انسان داشته باشند.

آسایشگاه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) ویژه دختران بالای ۱۴ سال حدود ۱۴ سال پیش به همت مهندس حمید بلوکی گشایش یافت.
انگیزه های متفاوتی باعث شد تا افرادی خیر، گردهم بیایند و بدون هیچ آشنایی قبلی با کار و فعالیت چنین مجموعه هایی، مبادرت به نگهداری از معلولانی کنند که هیچ درآمدی که برایشان ندارد، دردسرهای خاص خودش را هم شاید برایشان به ارمغان بیاورد!
کسی چه می دانست که حضور خانم سلیمانی در این مجموعه اصلا چه توجیهی می توانست داشته باشد و اگر در همان روزها به آقای بلوکی یا سرکار خانم سلیمانی کسی می گفت که شما می توانید از انرژی و سرمایه خود در اموری دیگر و با بازدهی زیاد مالی می توانید داشته باشید، باورشان شاید می شد اما نیرویی مبهم و عجیب سررشته طناب معرفت را از دستان این عزیزان نگرفت و به سمتی کشاند که امروز، تنها چند روز دوری این بزرگان از مجموعه نه تنها حال عمومی ایشان را دگرگون می کند که ۱۱۰ مددجوی معصوم و دوست داشتنی اش، آنچنان بی قراری به راه می اندازند که تو گویی، ایشان حاکمان بلافصل خدا در زمین هستند و صدالبته چنین نیز هست!
برای درک برکت وجود این مدیران بی ریا همین بس که مدتی هرچند کوتاه گشتی در مجموعه بزنی و با تک تک این بروبچه ها خلوت کنی و گوش به حرفشان بدهی، اینجا (آسایشگاه معلولین ذهنی امیرالمومنین) یکی از دروازه های بی چون و چرای بهشت است، اینجا آهسته ترین دعاهای زیر لب شنیده می شود و بلندترین فریادهای شکر آمیز در گلو خواهد ماند، اینجا قطعه گمشده بهشت است که در گندم آدم و حوا آتش گرفته است. بلوای باشکوه معرفت است و حدیث عشق ورزی با تمام وجود خودت.
مساحت وسیع تمامی جهان را در نگاه های رقیه و معصومه و زهرا و فاطمه و… تک تک این بچه ها می توانی ببینی، برای تمرین مهرورزی و بخشش و لطف، کافی است همکلامشان شوی، اینها پیامبران مهر و رحمت هستند تا در وانفسای دوست داشتن و عشق ورزی، لحظاتی آرام برای خودت در کنارشان و در جوارشان، دست و پا کنی و اگر سعادت داشته باشی، هم رنگ خدا را می بینی و هم صدای خدا را با گوش های خودت خواهی شنید.
اینجا دروازه عاشقی است که بر حسب اتفاق تابلو ورودی اش وارونه نصب شده است، اینجا آسایشگاه معلولین ذهنی نیست، اینجا برای تو آسایشگاه برخورداری از سلامت روح و روان است و تنها وقتی که از آن مجموعه خارج می شوی، متوجه می شوی پا به درون کارزار نبرد با روانپریشی های ظالمانه و چیزی شبیه زندگی گذاشته ای…
روحت شاد
جواد دباغی مقدم

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *