موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

سخن آغاز ۴۴

به نام آنکه خالق بی نیاز جهان است و باران کرم و رحمتش بر همگان جاری، همان که بر پاکننده فرازها می باشد.

خوشحالم که یک بار دیگر همراه با کسانی هستم که به معنی واقعی عاشق هستند، عاشق خدا، عاشق مردم، عاشق خوبیها، پاکی‏ها و محبت کردن‏ها. شما که وجودتان در لحظه لحظه ی زندگی در این مؤسسه احساس می گردد و دمی نیست که از فکر شما بیرون بروم. دراین اوضاع غریب، شاید باور نکنید اما پیش آمده لحظاتی که دلتنگ از گرفتاری های پیش آمده شده‏ام، اما لحظه ای بعد فکر این که شما و خوبی هایتان حتما این گرفتاری‏ها را حل خواهد کرد، اطمینان خاطر را برایم فراهم آورده، زیرا می‏دانم که شما گذشت و عشق نسبت به هم نوع را ، هرگز فراموش نمی‏کنید.

سخن آغاز

دوستان و عزیزان همراه، در طول ۱۳ سال گذشته همواره و بخوبی دریافته ام که خداوند بخشی از نشانه ها و خوبی‏های خودش را در ما انسانها به ودیعه گذاشته و وقتی ما بتوانیم این نشانه ها را بشناسیم و خوبی ها را درک و حس کنیم مانند آن است که خدا را ناظر بدانیم. بارها شده که مددجویی به اتاق من آمده و بعد با لبخند رضایت بیرون رفته، در این لبخند می شود خدا را احساس کرد و حتی به روشنی دید. خدا شاهد است که در این لحظات به یاد یکایک شما هستم و همه‏ی شما را در ایجاد این لبخند و تلألو احساس خوب نشانه های خدا را دیدن شریک می دانم.

همت و تلاش شما عزیزان و خیرین انساندوست که از سالها قبل شکل گرفته به ایجاد مؤسسه ای به این عظمت منتج و ماندگار ماند. در اینجا زندگی کردن، نه تنها زنده ماندن، بلکه فراهم کردن زندگی خالی از دغدغه و پر نشاط در روزگار تنهایی مددجویانی که به آن پناه آورده اند سر لوحه ی کار قرار گرفته است.

 و این میسر نیست مگر آنکه در راه رسیدن به آن شرایطی فراهم گردد.

لازمه ی این شرایط نخست برنامه ریزی است. امری که به گواهی آنچه که الان در آن قرار داریم با نظم و انضباط خاصی انجام شده است تا هم‏اکنون سر فرازانه ادعا نمائیم مؤسسه ای را به وجود آورده ایم که به اذعان بازدید‏کنندگان مکان خوبی است برای پذیرایی از مددجویان پاک و معصومی که در آن زندگی می‏کنند.

اما شما بهتر از من می دانید که مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشکلاتی نیست که بتوان به تنهایی از پس آن برآمد بلکه کمک به نیازمندان واقعی در پناه احترام نیازمند روحی جمعی و مشارکتی همه جانبه است که به بهترین شکل ممکن در اداره ی این آسایشگاه متجلی گردیده است. شرط دوم وجود حماسه های مردمی و ایجاد نیروی عشقی قوی است. نیروی شگفت‏انگیز عشق شما به این مددجویان، که ما را در ادامه ی راهی که در پیش گرفته ایم مصمم تر از قبل می‏کند. عشقی که ممکن است گاهی کم‏رنگ شود اما هرگز محو نخواهد شد. این عشق را باید بیدار نگه داشت. این عشق را باید پاک کرد، با نرمی با مهربانی با صبر. نیروی شگفت انگیز عشق است که وقتی به دل زنجیر می شود انسان را مصمم و قدرتمند می سازد. بیخود نیست که خداوند جهان را بر محور عشق و مهر و خرد آفریده است نه خشونت و ظلم و ستم. عشق ورزیدن به این مددجویان موجب شادی شما شده، وقتی عشق عمق می یابد، ترس به تاریکی رفته و ناپدید می گردد. عاشقانه ترین درودها نثار جمع شما عاشقان گرامی باد.

اما اینجا روی سخنم با همکاران مؤسسه است، من بهتر از همه واقفم که شما برای آنکه مددجویان در رفاه بوده  وسختی را احساس نکنند چه تلاش بیش از اندازه ای دارید. شما همچون پروانه هایی فرشته خصال، به دور شمع وجود این عزیزان گشته و با سر انگشت محبت خود هر روز معجره ی عشق را در شفا بخشی دستانشان به تماشا می نشیند و با شهد شیرین محبت و صبوری خود علاج بخش درد های مددجویان خود نیز می شوید، تا با رضایت خلق، خشنودی خدا را در ایام زندگی به همراه خود داشته و توفیق بندگی را بیش از سایر انسان‏ها تجربه کنید. اما بدانید که ابراز عشق و خدمت صادقانه هیچ حد و مرزی ندارد. در مدرسه عشق درس آخری نیست، سعی کنید در این مدرسه بهترین شاگرد باشید و با کسب نمرات بالاتر از نتایج با ارزش آن استفاده کنید. این عشق و مهربانی شما است که شما را به خداوند نزدیک تر کرده و هر چه شما در ابراز عشق وعلاقه ی خود به مددجویان صمیمانه تر عمل نمائید، مطمئن باشید که در این راه موفق ترید. هر چه بیشترمهربانی نمائید بیشتر آن را بدست می آورید.

بدانید که زحمات و شایستگی های شما از دید خداوند متعال پنهان نیست و من هم به عنوان یکی از  همکاران شما صمیمانه از رفتار های خوب و شایسته تان تشکر می نمایم و مطمئن هستم که خیرین و نیکوکاران عزیز هم در این مورد با من هم عقیده هستند.

خانم ها، آقایان بر من عیب نگیرید که چرا هر بار این همه بر این گفته‏ها پافشاری کرده و بر آن می بالم، ما همه تشنه بالیدنیم. من با کمال افتخار اعلام می‏کنم که از دیدگاه من و همکارانم در این مؤسسه ما کاری بزرگ و اساسی کرده ایم، موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار یعنی یک شاهکار یک پدیده، یک معجزه از تجلی اراده ی جمعی همکاران ما وشما عزیزان. بر خود می بالیم که عملکرد این مؤسسه است که شما را به مشارکت در آن برانگیخته و زمینه حضور شما را در آن فراهم آورده است.

بر خود می بالیم که دوستان و دوستدارانی مانند شما را کنار خود احساس می کنیم. بر خود می بالیم که اطمینان شما را برانگیخته ایم، زیرا همیشه به مردم راست گفته ایم، وقتی همیشه حقیقت در میان بوده، وقتی تلخی های کار را با کمک و درایت جمعی از پیش رو برداشته و وقتی همکاران ما در نهایت خلوص و صفا و صمیمیت به انجام وظیفه و حتی بیش از آن مشغول هستند باید هم بر خود ببالیم و خدای بزرگ را نیز شاکر باشیم.

سخن آغاز

صمیمانه اعلام می کنم که از وقتی در این کار موفق شدیم که توانستیم با عملکردمان شما را به این مؤسسه علاقمند سازیم، از وقتی که این دانایی در شما به وجود آمد، از وقتی که شما دریافتید فرق بین روشنی و تاریکی چیست. این مؤسسه از وقتی جان گرفت که عمل نیک شما به آن جان داد، چرا که هر عمل نیکی، چراغی می شود به راه دیگری و می تواند گم کرده راهی را هدایت کرده و پش ببرد. هر کلام نیک می تواند شمعی افروخته باشد در راه نا‏امیدی، یا پیاله آبی شود در دست تشنه کامی، دست نوازشی شود بر سر خسته ای، زخم خورده ای از همه جا رانده و مانده در راهی! عاشقان دلتان را دریابید، نور در دل شماست، چون چراغی که نور آن با اعمال نیک تان افزوده می شود و این شمائید که با پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک به پاسداشت این روشنائی مشرف می شوید.

درود برشمـا

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *