موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

سخن آغاز ۴۹

پانزدهمین بار است که گزارش مالی سال گذشته را در اولین شماره ی  پیام مهرورزان در سال جاری برای آگاهی و اطلاع عموم، خصوصا علاقمندان و خیرین آسایشگاه می نویسم. به مشکلات موجود این روزها که توجه کنیم می بینیم با سال های گذشته تفاوت آنچنانی ندارد، همان ها است که به علت وسیع شدن دامنه ی کار و پذیرش مددجویان بیشتر به ظاهر حل نشدنی تر دیده می شود. اما از همان ابتدا بر این باور بوده و هستیم که با امید و کوشش می توان بر سختی ها غلبه کرده و پس از آن قویتر از قبل به راه خود ادامه داده و به هدف مشخص شده خواهیم رسید. ضمنا پس از این همه سال و با توجه به مشارکت های مردمی فراوان سال گذشته، مطمئن هستیم که شما بزرگواران که در لحظات سخت گذشته ما را تنها نگذاشته اید، در ادامه ی راه هم همکاری شما ما را مصمم تر و استوار تر خواهد کرد.

این وظیفه ماست که ضمن تشکر و سپاس، برای آگاهی شما از عملکرد مؤسسه ای که به آن اعتماد نموده و در طول سال گذشته هم، همانند سال‏های قبل به یاریمان شتافته اید، صورت عملیات حسابداری را به اطلاع شما برسانیم، زیرا مصرانه اذعان داریم که یکی از وظایف و اهداف مؤسسات خیریه، ایجاد انگیزه برای کلیه کسانی است که در محدوده ی جغرافیایی آن مؤسسه یا حتی در دور دست زندگی نموده و آمادگی انجام امور خیر را داشته و فقط منتظر آن هستند که نقطه روشنی در کارنامه ی مؤسسه ای ببینند تا از جان و دل به آن کمک نموده و باعث رشد و توسعه آن گردند.

در طی دوره ی عملکرد دارائی‏های مرکز به رقم  (هجده میلیارد و یکصد و چهار میلیون و هفتصد و چهل و چهار هزار و ششصد و شصت و یک ) ریال رسید، که معادل آن بدهی و سرمایه های مؤسسه به شرح جدول ۱ یعنی ترازنامه‏ی مؤسسه خیریه آسایشگاه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ است.

هنوز هم هزینه های پرداختی به کارکنان بیشترین رقم را در هزینه های این مؤسسه با رقم (شش میلیارد و چهارصد و سی و چهار میلیون و هفتصد و هفتاد و هفت هزار و سیصد و شصت و شش) ریال به خود اختصاص داده است ولی خوشحالیم که توانسته ایم شصت و دو نفر همکار خوب خودمان را برای کار سخت و جانفرسای نگهداری معلولین ذهنی مشغول کار داشته باشیم.

 

در طول سال ۹۳ توانستیم بالاخره محوطه ی آسایشگاه را به نحو مطلوبی در آورده و محیط امنی را برای بازی و تفریح مددجویان و استفاده بهتر آنها فراهم آوریم. این کار باعث شده که مبلغ (یک میلیارد و دویست و هفت میلیون و سیصد و سی و چهار هزار و ششصد) ریال به ارزش ساختمان های مؤسسه اضافه گردد. با تغییراتی که در سایر اقلام سرمایه ای مانند ابزار آلات، اموال، وسایل نقلیه و حق الامتیازها به همراه ساختمان اتفاق افتاد، سرمایه موسسه به مبلغ (شانزده میلیارد و هشتصد و نود و یک میلیون و یکصد و هفتاد و دو هزار و ششصد و چهل و یک) ریال بالغ گردید.

آنچه در بررسی عملکرد سال ۹۳ حائز اهمیت بیشتری است آن است که روند افزایش کمک های مردمی متناسب با نیازهای مؤسسه در همه ی سال‏های گذشته روند افزایشی داشته حکایت از آن دارد که خیرین و علاقمندان ما، فارغ از همه ی مشکلات معیشتی و درآمدی سال‏های اخیر در اراده ی خود برای تأمین نیازهای مددجویان از قبل مصمم تر شده اند.

اینجاست که باید با تواضع فراوان مقابل همت والای این عزیزان سرتعظیم فرود آورده و دست همه ی آنها را بوسیده و دعای خیر خود و مددجویانمان را بدرقه ی راه این عزیزان نمود که در طول پانزده سال گذشته همیشه و در لحظات سخت به یاری ما شتافته اند. امیدوارم که این اعتماد و اطمینان بین آنها و ما در آینده نیز بیشتر و بیشتر شده و همه ی خیرین ما در ادامه ی کاری که در پیش گرفته اند موفق تر از گذشته باشند.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *