موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

معلولیت مانع رشد و کمال نیست

سخنان دکتر سید حسن هاشمی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهاني معلولین

روز جهانی معلولان فرصتی است برای شنیدن صدای این هموطنان، شناخت بهتر ایشان و توانمندی‌های‌شان، تلاش بیشتر به منظور اجرای دقیق و گسترده‌تر مفاد قوانین جامع حمایت از معلولان و کنوانسیون بین‌المللی حقوق آنها.

همه انسان‌ها در برخی زمینه‌ها توان بیشتری دارند و در پاره‌ای موارد کم توان‌تر هستند. معلولان عزیز هم از این قاعده مستثنی نیستند و وظیفه سازمان‌های متولی امور معلولان است که با هماهنگی و هم افزایی، از یک سو گام‌های مؤثری در جهت ارتقاء و اعتلای وضعیت معلولان و تسهیل شرایط زندگی آنها بردارند و از سوی دیگر از توان ایشان در عرصه‌های گوناگون بیش از پبش بهره ببرند.

امروزه تکریم معلولان و دفاع از حقوق آنها به عنوان یک وظیفه بشردوستانه، مبنای بسیاری از جنبش‏های جهانی قرار گرفته است و افراد زیادی تلاش می‌کنند با انعکاس مسائل و مطالبات افراد دارای معلولیت، در برابرسازی فرصت‏های اجتماعی برای آنان سهیم باشند.

متولیان امور معلولان همچنان بر این واقعیت تأکید دارند که رفع تبعیض‏های فراروی افراد دارای معلولیت، نه تنها یک وظیفه شرعی و انسانی محسوب می‏شود بلکه در پیشبرد اهداف توسعه کشور نیز ضرورتی انکارناپذیر است. همچنین باید به یاد داشت که توانمندسازی این افراد، تنها در بستر جامعه و با مشارکت نهادهای تصمیم‏ساز و بخش‏‏های اجرایی امکان می‏یابد.                             گرامیداشت روز جهانی معلولین

واحد مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست مؤسسه(HSE)

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *