موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

سخن آغاز ۴۸

بار دیگر پاره ای از عزیزان، خوبان و پاکان در اینجا جمع شده‏اند تا شاهد جشن آغاز پانزدهمین سال تولد موجودی باشند که دست پروده‏ی  همت خودشان و جمع بسیاری دیگر است. موجودی که مبنای نیکی بزرگی گردیده و عده ای از دختران درمانده را در خود جمع آورده که نه همه ی آنها بلکه تعداد زیادیشان قبل از ورود به آن، دنیایی بسیار زشت و ناپاک را تجربه کرده‏اند، بعضی از آنها حتی چیزی فراتر از آنچه آن زمان برایشان فراهم آمده بود ندیده بودند و درکی بیشتر از زندگی خود نداشتند. موجودی که شما و دیگران بوجود آورده اید نامش موسسه خیریه ای است که به اسم مولا امیرالمومنین علی(ع) مزین شده است، و هم اکنون پذیرایی از ۱۰۷ فرشته پاک و معصوم را بعهده دارد.

سخن آغاز (2)

برای گذران زندگی آنها در این موسسه برنامه های متنوعی فراهم آورده شده که به جهت جلوگیری از طولانی شدن زمان به تعدادی از اهم آنها که در طول سال ۹۳ انجام شده اشاره می کنم:

  • بخش دندانپزشکی موسسه به همت دو بانوی مهربان دندانپزشک به بهره برداری مفید رسید. هرچند قبل از آن نیز دندانپزشکان دیگری با ما همکاری داشتند ولی با آمدن خانم‏ دکترها سپیده رئیسیان زاده و سارا سمیع زاده امور بهداشت دهان و دندان مددجویان کاملا رایگان زیر نظر این دو بانوی نیکوکار قرار گرفت.
  • علاوه بر اردوهایی که به همت همشهریان گرامی در سال ۹۳ در باغ ها و روستاهای اطراف، در خانه اهالی با کمال مهربانی و در حد اعلای پذیرایی آنها انجام می شد، اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس نیز امسال با شکوه بیشتری انجام یافته و باعث شادی و رضایت همه ی مددجویان گردید.
  • کلاس آموزشی مددجویان صاحب ساختمانی جدید شد و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و با حضور دو مربی دلسوز به کار خود رونق و برنامه ریزی بهتری داد. علاوه بر این گروه سرود پروانه های مددجویان موسسه تشکیل شده و بعد از مدتی تمرین در اولین جشنواره موسیقی بهزیستی استان خراسان به عنوان گروه برتر شناخته شده و لوح تقدیر و جوایزی دریافت نمود. همچنین این گروه در جشنواره گلبانگ ۲ سبزوار نیز اجرای سرود نمود که با استقبال تماشاچیان و هیات برگزار کننده روبرو شده و لوح تقدیر دریافت نمودند.
  • بعد از ۱۵ سال بالاخره فرصتی بدست آمد تا محوطه ی آسایشگاه را از حالت بد قبلی خود به شرایطی قابل قبول تغییر دهیم تا هم فضای بیشتری برای گشت و گذار مددجویان فراهم آوریم و هم مکان بازی آنان را به صورتی در آوریم تا آنها به راحتی به ورزش و بازی مشغول گردند .

عزیزان من!

سخن آغاز

این چند مورد و موارد دیگری مانند رسیدگی به امور درمانی بچه‏ها و خوراک و پوشاک و سایر موارد لازم برای رسیدن به نقطه‏ای که ادعای آنرا داشته ایم و مداومت در داشتن درجه یک در بین تمامی آسایشگاه های خراسان نشان می دهد که همت شما هنوز هم شامل حال بچه ها و مسئولین و کارکنان موسسه ما هست. بعنوان مثال با توجه به حساب های نه ماهه اول سال ۹۳ می توان به آمارهای جالب توجهی در مورد دریافتی های موسسه اشاره کرد. مجموع دریافتی های موسسه در این مدت پانزده میلیارد و یکصد و بیست و یک میلیون و یکصد و سه هزار و سیصد و هفتاد ریال بوده است. از این مبلغ فقط ۸۴/۲ درصد را خانواده های مددجویان و ۲۲/۱۸ درصد آنرا سرانه دریافتی از سازمان بهزیستی تشکیل داده که مجموعا حدود ۰۶/۲۱ درصد دریافتی ها بوده است. ضمنا تالار یاس هم توانسته است ۲/۲۷ درصد این دریافتی ها را پوشش دهد. اما واقعا و از صمیم قلب می‏گویم که اگر شما نبودید و دست مرحمت شما از سر لطف بر سر این بچه ها کشیده نمی شد و اگر ما و همکارانمان نمی‏توانستیم اعتماد و اطمینان شما را جلب نمائیم نمی‏شد از پس مخارج آسایشگاه برآئیم. زیرا این آمار نشان می دهد که ۷۴/۵۱ درصد دریافتی های ما را شما بزرگواران هدیه نموده اید.

برخود واجب می‏دانم که از طرف خودم و هیات امنا و هیات مدیره محترم و همگی کارکنان این موسسه از شما تشکر نمایم و ادامه این همکاری را از خداوند متعال خواستار شوم. همچنین باید از همکارانم سپاسگزاری نمایم که ما را برای رسیدن به این موقعیت با گذشت و فداکاری یاری نموده اند.

دوستان، نیکوکاران، همکاران گرامی!

در آستانه فصل بهاریم و هزاران سال است که ایرانیان تولد بهار را جشن می گیرند، تولد بهار، تولد شور و شوق و سبزه و امید و حرکت و نیکوکاری است. صدای پای بهار، صدای دعوت دوباره زیستن است، صدای موسیقی دل انگیز حیات است در دستگاه آفرینش، که زمین نمی میرد. هیچ دانه ای با رفتن در زمین از بین نمی‏رود و هیچ کار نیکی بدون بازده نخواهد بود.

وقتی زمستان سرد به پایان برسد و آرام آرام نوبت به سبزه و شکوفه بهار برسد، روزی نو برای زمین و هرکه در آن زندگی می‏کند پیش می آید که باید تحولی نیز در زندگی شما پیش آورد. پس یاد بگیر که تو هم انعکاس چیزی باشی که می‏خواهی در دیگران ببینی، اگر عشق می‏خواهی، عشق بورز. اگر صداقت می‏خواهی، راستگو باش. اگر احترام می خواهی، احترام بگذار. دنیا چیزی بجز پژواک نیست. یادمان باشد زندگی در انعکاس رفتار ماست.

پس حواسمان باشد، بهترین باشیم تا بهترین را دریافت کنیم. می‏گویند برای کلبه کوچک همسایه ات چراغی آرزو کن، قطعا حوالی خانه توهم روشن خواهد شد. من خورشید را برای خانه دلهایتان آرزو می کنم تا هم گرم باشد و هم سرشار از روشنایی.

روز و روزگارتان خوش، پاینده باشید.

بهمن ۱۳۹۳

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *