موسسه خیریه معلولین ذهنی امیرالمومنین (ع) سبزوار | مهرآسا
ایمیل موسسه payam_mehrvarzan@yahoo.com
با ما در تماس باشید ۰۵۱۴۴۶۴۶۵۵۱

انجمن بانوان نیکوکار

هر کس می تواند بزرگ باشد، زیرا هر کس می تواند خدمت کند، تو نیاز نداری که برای خدمت کردن مدرک دانشگاهی داشته باشی، تو مجبور نیستی حتما در رشته تحصیلی ات خدمت کنی، تو تنها به قلبی پاک احتیاج داری، روحی که زاییده ی عشق باشد.

دکتر مارتین لوترکینگ

این نوشته به این جهت آمد تا بدانیم حتی یک قدم کوچک برای کمک به دیگری نیز می تواند زمینه ای برای دوستی روح ما با خداوند باشد.

نیکی بهانه ای است تا انسان ها به اطرافشان توجه کنند، شاید زندگی امروز و شرایط کنونی موجب فاصله گرفتن از توجه به دیگران شود اما بسیاری از انسان ها به نوعی علاقمندند بهانه ای پیش آید تا به این وسیله آرامش درونی خود را بدست آورند.

این فرزانگی خصلت هر بانوی عضو انجمن بانوان نیکوکار این مؤسسه می باشد که در نهایت صبوری و افتخار آنان را از سختی های روزمره می‏رهاند تا کوچک ترین شادی ها و خرسندی های زندگیشان را با دیگری تقسیم کنند. از اولین روزهای سخت کاری آسایشگاه گروهی از خانم های مهربان و صمیمی و انسان دوست و درست کار در کنارمان بودند و لحظه های تنگنا به لحاظ مشکلاتی که پیش می آمد به یاریمان می شتافتند و از کمک های بی‏دریغ و بدون چشم‏داشت و یا نقطه نظراتشان بهره مند می شدیم.

برنامه های این انجمن یعنی برگزاری جلسه های ماهانه و انجام کارهای روزانه درطول هفته به همت سرکار خانم صدیقه ابریشمی دبیر محترم آموزش و پرورش از سال ۱۳۸۲ برگزار شد، اولین بار ایشان را در مقابل درب ورودی آسایشگاه زمانی که برای مددجویان غذای نذری آورده بودند ملاقات کردم بلافاصله تلفنی ارتباط برقرار کردم و از ایشان خواستم که عضویت در انجمن بانوان نیکوکار آسایشگاه را بپذیرند و این بانوی مهربان در کمال صداقت و صمیمیت وفاداری خود را نسبت به این مؤسسه ابراز کردند. پس اولین جلسه این انجمن را در ۱۹/۳/۸۲ با دعوت از دیگر بانوان خیر در اتاق مدیر عامل برگزار کردند. با شخصیت قوی و چهره صمیمی خود در جلسات، رویدادهای آسایشگاه را به تمامی بانوان نیکوکار منتقل می کند و از هر دردی سخن می گوید.

از اولین گروه بانوان نیکوکار میتوان از خانم ها فرح خذیفی، ملیحه مصطفوی، صدیقه دیواندری، حوریه کفاش، عزت بزرگ نیا، انسیه ادیبی، زهرا جان‏نثار، فرزانه هویدا فرد، منیره انوری، زهرا محمد نیا، فاطمه چشمی نام برد.

با گذشت روزها وسال ها تعداد این فرشتگان نیکوکار افزایش یافت تا هم اکنون که تعداد آنها به ۱۵۰ نفر می رسد و با حق عضویتی بالاتر از ۲۰۰۰ تومان در جلسه ماهانه انجمن شرکت می کنند.

اتاق انجمن در طبقه بالای آسایشگاه قرارگرفته و هر روز چند نفر از ساعت ۸ الی ۲ بعد از ظهر مشغول به کار می باشند.

آنها در کنار خرید، دوخت و آماده کردن پوشاک مددجویان در انجام امور زیر نیز یاریمان می کنند.

۱-     کمک برای برگزاری جشن ها و مراسم مختلف مذهبی و سنتی ایرانی نظیر: جشن های یلدا، چهارشنبه سوری، نوروز، جشن سالانه آسایشگاه،دعای عرفه، تاسوعا و عاشورا و …

۲-     همراهی مددجویان برای خرید عید یا گردش های تفریحی داخل و خارج از شهر

۳-     تزئینات داخلی محل استراحت مددجویان و ساختمان های نوساز

۴-     برگزاری نمایشگاهها و غرفه ها و فروش صنایع دستی مددجویان یا پختن وفروش آش رشته، سمنو، …. به مناسبت های مختلف

۵-     دعوت از مددجویان به منازل و باغ های شخصی خودشان

به هر بهانه ای خوش و ناخوش عمق حضور این نازنینان را در جمع صمیمی خودمان احساس می کنیم.

آنها فرزانگی را می آموزند، گذشت وبخشش را ثروت وافعی و کمال را در ایثار بی چشم‏داشت می دانند.

همراهان، بهترین های کاینات پاداش مهرورزیتان باد

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *